среда, 21 сентября 2016 г.

                    Тема: ОВОЧИ. ОГОРОД.


Предмети: овоч, морква, картопля, буряк, цибуля, помідор, огірок, перець, кріп, петрушка, горох, капуста, город, земля, грядка, вода, гілки, коріння, листя, насіння, качан, стебло, салат, їжа, щі, суп ....

Ознаки: кольори - червоний, оранжевий, коричневий, зелений, жовтий, чорний, бордовий і т.д .; смак - кислий, гіркий; форма - кругла, овальна, трикутна; поверхню - гладка, шорстка, рівна, нерівна; отименние прикметники - картопляний (а), огірковий (а) і т.д .; стиглий, незрілий, зрілий, незрілий, смачний, несмачний, солодкі, соковиті, ароматний, рум'яні, свіжі, консервовані, варені.
 ДІЇ: садити, поливати, збирати (урожай), рости, цвісти, зріти, викопувати, зривати, мити, чистити, різати, смажити, варити, солити, готувати, заготовлювати, їсти ...
Введення в тему. (Картинки із зображенням овочів)
Назвіть все це (картинки з зобр. Овочів) одним словом. (Овочі)
Які ще овочі ви знаєте?
Де ростуть овочі? (На землі, під землею)
Як збирають овочі, які ростуть на землі; на кущі? (зривають, зрізають)
Як збирають овочі, які ростуть під землею? (Викопують, 3. висмикують)
Щоб виростити овочі і зібрати багатий урожай овочів потрібно багато працювати на городі. Що нам потрібно для цього? Вивішуємо картинки:
- Садити;
- Поливати;
- Прополювати;
- Рихлити;
- збирати врожай.
А щоб садити, поливати, розпушувати, нам потрібні допоміжні предмети (на дошку вивішуємо допоміжні картинки):
- Відро;
- Граблі;
- Лопата;
- Лійка
Назвіть їх і скажіть, що ними роблять?
Лопатою копають землю.
Граблями розпушують землю.
У відрі носять воду.
Лійкою поливають.
Складання розповіді за схемой:

-якого кольору? 
-який форми?
 -що це? 
-де зростає?
-який на смак?
-що з нього можна приготувати?
Наприклад: «Це огірок. Він зелений, росте на землі. Огірок соковитий, смачний, хрусткий. Він овальний. З огірків можна приготувати огірковий салат. »

Гра «Підбери ознака»

Дітям дається мовна інструкція: « Я буду називати овоч (виставляти картинку на панно), а ви будете мені називати якомога більше слів про нього який він».
  - Морква (буряк, ріпа, капуста) - (яка?) - Смачна, хрустка,      помаранчева, велика, кругла, корисна, соковита, велика, дрібна ....
   - Лук (огірок, помідор, часник, кабачок) - (який?) - Смачний, хрусткий, червоний, великий, круглий, корисний, соковитий, великий, дрібний, гіркий ....




Гра «Чого не стало?»
Дітям дається мовна інструкція: 
«Я поклала на стіл 4 овоча. Подивіться на них і запам'ятайте. Зараз ви закриєте очі, я приберу один, а ви скажете, чого не стало».
Порахуй овочі: один огірок, два огірка, три ..., чотири ...., П'ять вона горошина, дві ..., три ...., Чотири ..., п'ять ...

Гра «Назви ласкаво» (з м'ячем).
Дітям дається мовна інструкція: «Я буду кидати вам м'яч і називати овоч, ви будете називати цей овоч ласкаво і кидати мені м'яч назад».
Помідор-помідорчики; морква-морковочка
Огірок - огірочок; гарбуз - гарбуз;
Лук - цибулька; буряк - свёколка;
Часник - часничок; капуста - капустка;
Горох - горошок; картопля - картопелька.
Гра «Один – багато»

 Дітям дається мовна інструкція: « Я буду називати один овоч, а ви багато овочів. (Наприклад: будинок-будинки)»
Помідор - помідори
Огірок - огірки
Гарбуз - гарбуза
Кабачок - кабачки
Баклажан - баклажани

 Мова з рухом «Урожай».
В город підемо, урожай зберемо.                  Марширують.
Ми морквинки натягаємо                                     «Тягають».
І картоплі накопаємо.                                     «Копають».
Зріжемо ми качан капусти,                       «Зрізають».
Круглий, соковитий,
Дуже смачний,                                     Показують коло руками 3 рази.
Щавлю нарвемо ми трошки                            «Рвуть».
І повертаймось по доріжці.                        Марширують.
 Гра «Назви сік, салат».
Дітям дається мовна інструкція: «Зараз я буду називати овоч. А ви будете відповідати який сік, суп, салат з нього можна приготувати».
Сік з моркові- морквяний
Суп з гороху - гороховий
Сік з капусти - капустяний
 Суп з картоплі - картопляний
Сік з буряка- бурячний
Салат з огурцов- огірковий


Дидактична гра «Склади пропозицію»:
Дітям дається мовна інструкція: «Я почну пропозицію, а ви продовжите його»
Огірок зелений, а ріпа ....... (Відповідь дітей - жовта);
Помідор круглий, а баклажан .... (Відповідь дітей - овальний);
Ріпа маленька, а гарбуз .......... (Відповідь дітей - велика);
Буряк червоний / бура, а огірок .......... (Відповідь дітей - зелений).
Дидактична гра «Встав прийменник»:
Педагог перекладає картинки із зображенням овочів або муляжі і задає питання.
- «Куди я поклав помідор?» ....
(Відповідь дітей - на стіл / в кошик / в ящик);
- «Куди я сховав огірок?» .......... (Відповідь дітей - в корзину / в ящик);
- «Звідки я взяв моркву?» .......... (Відповідь дітей - з ящика / з кошика).

Діти повинні правильно вжити прийменники.
Дидактична гра «Що приготуємо?»:
Педагог задає питання, діти повинні відповісти.
Якщо діти не можуть, то спочатку дається пояснення.
- «Що ми приготуємо з картоплі?»
(Відповідь дітей - картопляний суп, картопляне пюре, смажену картоплю);
- «Що ми приготуємо з моркви?» (Відповідь дітей - морквяний салат, морквяний сік, морквяну ікру).


Ведеться робота над освітою відносних прикметників від іменників
.

 Ознайомлення  російською народною казкою «Вершки і корінці». Запитайте, що можуть сказати про мужика і про ведмедя. Яким був кожен з них?

Розділи овочі на 2 групи:
- овочі, у яких ми їмо те, що росте в землі (корінці);
- овочі, у яких ми їмо те, що росте над землею (вершки).

 Покажи і назви частини: листя, стебло, корінець, хвостик, насіння, кісточки, шкірка, серцевина.
ГРА «Вершки і корінці».  





1 комментарий:

  1. Привет, друзья, я просто хочу использовать эту возможность, чтобы поблагодарить этого великого кредитного специалиста г-на Бена Ли, который помог мне с ссудой. Мне очень требовались 7 000 000 долларов США, поэтому меня представили г-ну Бену Ли, кредитному специалисту, поэтому я связался с его электронной почтой и получил сумму кредита в размере 7 000 000,00 долларов США. Я посоветую всем, кто нуждается в ссуде, обращаться по электронной почте: 247officedept@gmail.com. Или вы можете отправить его по телефону + 1-989-394-3740.

    ОтветитьУдалить